Monday, September 22, 2014

MENYINGKAP KENANGAN SEPTEMBER TAHUN 2013..





'Memainting'..









Sudah terkenalkah aku?..
Terkenal dengan apa?..
Terkenal kerana apa?..

Tugasku sebagai seorang 'surirumah' atau 'pengurus hal ehwal keluarga' lebih ketara jawatannya dari aku 'melukis / memainting'..

Bukannya aku tak mahu menjadi 'terkenal'.. biarlah terkenalnya aku sentiasa berbaloi dan berpatutan dengan apa yg ku'hidangkan'.. Biar orang merasa 'gembira' memiliki karyaku sebagaimana aku 'gembira' juga menghasilkannya.. :-)

Tugasanku tidaklah tertumpu sepenuhnya kepada 'memainting' yang pasti.. bila ada kelapangan barulah aku berkarya..
Aku aktif dalam Facebook utk berhubung dgn 'kengkawan'. 'Laman blog'ku juga jarang aku 'update'.. Bagi yg suka 'ikuti'ku, terima kasih kuucapkan.. :-)

..

Memainting' sebagai 'hobi' utama mendatangkan hiburan buatku dan banyak 'pengalaman hidup' hasil darinya.. Kini aku masih ber'santai' semasa berkarya.. aku gembira dapat 'berkawan' berkongsi minat dengan mereka yang 'berjiwa seni'.. Gembira, teruja, sukaduka dan kadang kadang aku juga dikecewakan.. Bukan senang untuk 'berkawan'..

Aku akan letak ke tepi perkara2 yg mengecewakan kerana hidupku perlu diteruskan sebagaimana biasa.. ramai yg memerlukan khidmatku.. Tuhan bantulah aku.. Aku ingin sentiasa 'gembira' dan 'ceria'.. tidak salah kan..

..

Hmm.. 'Terkenal'.. 'Hebat'..? - hanya 'waktu' dan 'keadaan' yg menentukannya..

Walaupun demikian, tak sangka pula dan terharu dirasa apabila ada yang menyebut2 tentang karyaku dalam 'laman blog' nya.. 'Laman blog' ku pula dijadikan sebagai 'rujukan'.. Dapat juga aku menyumbangkan suasana yg demikian oh Tuhan!..

Tersenyum lebar aku bila kulihat kembali gambar2 foto yg sempat dirakamkan di situ.. :-)
Pameran yg setahun sudah berlalu, Sept. 2013 @Bastion House, Melaka (dari 'laman blog' seorang cikgu seni) :
http://mylinart.blogspot.com/2013/09/melaka-lagiiiiiiiiperasmian-pameran.html


Pameran dari albumku di FB :
https://www.facebook.com/maba.jaffar/media_set?set=a.4487324121589.1073741836.1844786905&type=3&uploaded=3

ttps://www.facebook.com/maba.jaffar/media_set?set=a.4596714976292.1073741837.1844786905&type=3  

.....

Antara tugasan2ku di rumah..




Memasak / Menyediakan makanan..





Ke pasar

dan lain2 tugasan..

Aku puas hati, aku suka hati.. Terima kasih Tuhan atas segala2nya..






1 comment:

mylin said...

Terbaikkkk kak maba.... teruskan berkarya... sy suka karya2 tu... student sy pun sgt mengagumi.....
rajin2ler update blog ni...